Водіння автомобіля – справа відповідальна, важлива, цікава, іноді складна, та має ряд особливостей. Під час навчання водінню практично перед учнями постає питання, як стартувати на механіці? Саме вдалий старт, правильний, спокійний початок руху є запорукою успішної їзди. У даній статті ми розберемо: пристрій трансмісії, дізнаємося, як їздити на механіці, поговоримо про відмінності механічної коробки передач від автоматичної, остаточне переконаємося – водіння автомобіля справа нескладна, але до якої необхідно підходити з відповідальністю.
Загальні положення
Ті, що говорять, що на МКПП (механічній коробці перемикання передач) їздити складно – частково мають рацію. Але складність полягає в тому, що складнощі будуть до тих пір, поки ви погано відчуваєте автомобіль. Для досвідчених водіїв питання: «Як рушити з місця на автомобілі з ручною коробкою передач» відпадає. Людина, загартована досвідом водіння, не бачить в цій частині водіння труднощів.
Освоєння механічної коробки передач переходить з часом. Її можна вивчити, як за допомогою професійного інструктора, так і самостійно. «Не за глохнути!» Головна мета початківців водіїв, які сідають в навчальний автомобіль. Хочеться сісти і поїхати. Бажання зрозуміле. Бажання, що вимагає роботи.
Газ, гальмо, зчеплення в машині. З першими двома зрозуміло, третя педаль викликає ряд питань, особливо у тих, хто не розбираються в пристрої автомобіля.
Трансмісія: що це?
Алгоритм водіння на механіці включає вижим зчеплення (як правильно вичавлювати зчеплення, ми поговоримо далі), тим самим двигун роз’єднується з коробкою передач, після включення потрібної передачі, педаль зчеплення плавно відпускається, при цьому, також плавно натискається педаль газу.
Рушання з місця на механіці не повинно викликати питань. Але не все просто, як здається. Під час курсу навчання в автошколі «Антарес» міста Новомосковськ, з цінами якої можна ознайомитися за посиланням, викладачі та інструктора ретельно приділяють увагу принципом роботи трансмісії, торкнемося зараз його і ми.
Від механізму трансмісії безпосередньо залежить швидкість і напрямок руху. Завдяки цьому механізму крутний момент передається з двигуна на колеса. Складається механізм з набору шестерень різних розмірів, більше шестерня – нижче передача. Простий приклад, зверніть увагу на передачі в швидкісному велосипеді. Автомобіль має схожий принцип дії.
Водій за допомогою педалі зчеплення, від’єднує коробку від двигуна, важелем перемикання передач вибирає потрібну, тим самим в коробці, простими словами, підбирається необхідна шестерня, яка при відпуску педалі зчеплення, з’єднується з двигуном, через ряд механізмів починає передавати його потужність на колеса. Це пояснення принципу роботи МКПП «на пальцях». Для управління автомобілем важливі всі три педалі. Механіка обумовлена тим, що постійно має витискуватися саме зчеплення. Тому ліва нога завжди має бути біля нього. Чи можна її назвати головною педаллю? Можливо так.
Відмінність механіки від автомата
Перша, і головна відмінність – відсутність педалі зчеплення. Принцип їзди на механіці розібрали вище. В автоматі перемикання передач відбувається автоматично за допомогою наступних елементів: гальмівна стрічка, фрікціони. Заглиблюватися в пристрій АКПП не будемо, так як робота механізму полягає в роботі електронної системи управління, в «мозку» автомобіля.
А головна відмінність для будь-якого водія – механічною коробкою передач керуєте безпосередньо ви. У механіці ви є мозком автомобіля. Тому МКПП віддають переваги безліч водіїв, не дивлячись на всі складнощі, що зустрічаються на початку.
Покрокова інструкція водіння на механіці
Розібравшись з принципом роботи, ми добралися до того моменту, заради якого зібралися. Початок руху на механіці обумовлено рядом правил, виконання яких забезпечить успіх, і з часом доводиться до повного автоматизму.
– Перед тим як завести двигун – переконуємося в нейтральному положенні важеля перемикання передач, затягнутому ручному гальмі;
– лівою ногою вичавлюємо зчеплення, перемикаючись на 1у швидкість;
– відпускаємо ручне гальмо;
– повільно відпускаємо зчеплення, і тут наступає складний момент, вижимання, а головне – відпускання зчеплення, потрібно вловити момент, перед початком натискання педалі газу, коли ось-ось автомобіль «схопитися», це також визначається за допомогою тахометра, стрілка сіпнеться, але зазвичай водії довіряють відчуттю. Даний момент викликає страх у більшості водіїв. Як рушати на механіці, як зловити це момент? Як не заглухнути? Спочатку цю золоту серединку можна упустити, і тому автомобіль заглухне, або буде перегазовка;
– нічого не бійтеся, нічого страшного в цьому немає, з часом, всі рухи доводяться до автоматизму, і ви навіть не будете звертати на це увагу. Як то кажуть – «терпіння і труд все перетруть».
– завершуємо ж початок руху, додаванням газу, і повним, плавним відпуском зчеплення, після того, як автомобіль починає рух.
Візуально, прочитавши все те, що написано вище, відповідь на питання «як навчитися їздити на механіці», можна дати різні. Але, є 100 відсоткова гарантія, що з настанням часу відповідь буде одна. Навчитися не складно! Щоб в цьому точно переконатися, запрошуємо вас в автошколу «Антарес» в місті Новомосковськ. Спробуйте це на собі! Наші двері завжди відкриті!